Spørsmål og svar
Her har vi samlet noen av de vanligste spørsmålene angående bud, salg og kjøp via ATS-auksjon. Hvis du har ytterligere spørsmål eller bekymringer, kan du gjerne kontakte oss på ATS via vårt kundesenter på post@atsauksjon.no eller +47 979 98 110
Auksjoner
Vi i ATS Auksjon er helt åpne på prisene våre! Prisene er basert på objektets salgssum. For selgere er våre tjenester gratis dersom objektet ikke selges.
Kjøperen betaler:
Inntil 249 999 kr: 12 % av salgssum
250 000–999 999 kr: 30 000 kr
1 000 000 kr eller mer: 40 000 kr
Selgeren betaler:
Inntil 99 999 kr: 500 kr
100 000–999 999 kr: 5 000 kr
1 000 000 kr og mer: 10 000 kr
Alle priser er ekskl. mva.
Etter budgivning og når reservasjonsprisen er nådd og du (som kjøper) har vunnet auksjonen, vil du motta en faktura på epost, i de fleste tilfeller samme dag som auksjonen avsluttes, ellers så fort som mulig.
Hvis fakturaen ikke har kommet (til kjøper) – Sjekk først spam. Hvis du ikke finner den der, kontakt oss i ATS via vårt kundesenter på post@atsauksjon.no eller ring +47 979 98 110.
Når vi i ATS har mottatt din (kjøpers) betaling vil du motta en betalingsbekreftelse til din e-post innen 1-3 bankdager. I denne e-posten sender vi også kontaktdetaljer til selgeren. Dere avtaler tid og sted når gjenstanden er klar for henting. Når du er på plass signerer du (kjøperen) en leveringsgodkjenning. Når ATS mottar leveringsgodkjenningen betaler vi selger.
Vær oppmerksom på at hvis du, eller en representant for deg, hentet og tok varen fra stedet/adressen, har du også godkjent varens eksisterende tilstand og funksjonalitet.
Dersom ikke annet er oppgitt tilkommer mva og stempelavgift og administrasjonsgebyr på alle objekter på ATS Auksjon.
Hvordan det fungerer
Kontakt oss
Ulvenvegen 34
5200 Os
Norge